Pagina's

woensdag 10 augustus 2011

BEELD / sculpture

Het komt niet zo heel veel voor dat een stuk marmer heen en weer reist. Althans wanneer het nog niet tot beeld gevormd is. Van Italie naar Scheveningen, naar mijn atelier. Dan toch weer naar Frankrijk.

Een paar jaar geleden kon ik een aanzienlijk stuk verwerven, van het type paonazzetto, waar ik zelf al enkele kleinere werken in gemaakt had. Het is zo’n typische kwaliteit: hard en zacht. En ook met een kleuradering die zo prachtig is wit/crème, flarden zalmrose in combinatie met diepblauw en zwart.

Alleen moest ik het gereedschap voorlopig laten liggen. Mijn fysiek liet het niet toe. Maar een collega uit Frankrijk kwam in Januari 2010 in het gastatelier. Luco Cormerais, woont en werkt in de Auvergne. En aan Luco heb ik een stuk meegegeven. Afgelopen week zag ik het resultaat. Magnifiek, heerlijk genieten van beeldende kunst. De titel die het werk meekreeg is Penitent.

p.s. dubbelklik op BEELD / sculpture om de website van Luco te zien




Geen opmerkingen:

Een reactie posten